Monday 24 December 2012

Memori Daun Pisang

Saudara sejiwa,

jika aku hanya mengungkapkan
" tiada kata seindah bicara selain aku mencintaimu krna ALLAH ",
aku yakin itu retorika semata.
jika dalam detik yang sama aku mengiakan kesalahanmu

jika aku berbicara tentang ukhuwwah
munafiq jika aku katakan ia gembira
ukhuwwah itu bahagia, itu hakikatnya.
Ukhuwwah itu satu penerimaan antara insan
Baik, buruk, sedih, pedih, suka, gembira
dan... kecewa, itulah intinya

saudara seperjuanganku,

aku malu untuk berbicara tentang ukhuwwah
Ahh, aku dah malas, huhu
Patinya, apa yang ingin aku katakan,
Serendah ukhuwwah itu berlapang dada
dan setingginya, ithar...

-Bagan Lalang, 24 Dec 12
(: one big family :)

si cilik, hew2


1 comment:

  1. xpayah nak si cilik bagai, trus terang je, si comel. haha

    ReplyDelete